Prof. Dr.

Emine Eser Gegez

+90 212 311 7486

Santralistanbul / E4 206

Makaleler

Sigirci, O., Gegez, A. E., Aytimur, H. ve Gegez, E. E. (2022). Children in Marketing: A Review, Synthesis and Research Agenda. International Journal of Consumer Studies, 1– 46. (SSCI)

Gümüş, B. ve Gegez, E. E. (2020), “Design Newness Effects on Consumers’ Hearts and Minds, and the Moderating Roles of Involvement and Risk Perceptions,” Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 13(2), 305-331.

Gülver, N. ve Gegez, E. E. (2018), "Marka-Maskot Çatışmasının Reklam ve Marka Üzerindeki Etkileri," Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi 4 (2), 177-206.

Özçelik, A. B., Gegez, E. E. ve Burnaz, Ş. (2017), “Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma,” Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 3(2), 1-20.

Gümüş, B. ve Gegez, E. E. (2017), “Değişen Tüketici Kültüründe Yeni Trend: Ortak Tüketim,”Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 20(Temmuz), 155-177.

Arıkan, E., Kantur, D., Maden, C., ve Telci, E. E. (2016), “Investigating the Mediating Role of Corporate Reputation on the Relationship between Corporate Social Responsibility and Multiple Stakeholder Outcomes,” Quality & Quantity, 50(1), 129-149. (SSCI)

Arıkan, E. ve Telci, E. E. (2014), “Marka Özgünlüğü ve Boyutlarının Müşteri Tutum ve Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkileri,” Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 14(7), 87-106.

Telci, E. E. ve Kantur, D. (2014), “University Reputation: Scale Development and Validation,” Boğaziçi Journal, 28(2), 49-74.

Aytan, C. ve Telci, E. E. (2014), “Markaların Sosyal Medya Kullanımının Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkileri,” The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 4(4), 1-15.

Telci, E. E. (2013), “High Shopping Mall Patronage: Is There a Dark Side?,” Quality & Quantity, 47(5), 2517-2528. (SSCI)

Yılmaz, C., Telci, E. E., Bodur, M. ve Eker, T. (2011), “Source Characteristics and Advertising Effectiveness: The Role of Processing Involvement and Knowledge,” International Journal of Advertising, 30(5), 889-914. (SSCI)

Telci, E. E. (2010), “Consumer Decision-Making Styles and Multi-Channel Retailing: The Missing Links,” The Business Review, Cambridge, 14(2), 113-119.

Kitap

Gegez, A. Ercan ve Gegez, E. Eser (2023), Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım, İstanbul: Beta.

Kitap Bölümleri

Özçelik, A. B. ve Gegez, E. E. (2019), B2B Markalama, F. Müge Arslan (Ed.), Masamızda Marka Sohbetleri 2, ss. 49-63, İstanbul: Beta. 

Gümüş, B. ve Gegez, E. E. (2019), Yüksek Teknoloji Markaları, F. Müge Arslan (Ed.), Masamızda Marka Sohbetleri 2, ss. 65-84, İstanbul: Beta.

Gegez, E. E. ve Gümüş, B. (2019), Yükseköğretimde Ürün Stratejileri, A. Ercan Gegez(Ed.) Yükseköğretimde Tutundurma ve Strateji, ss. 25-50, İstanbul: Altınbaş Üniversitesi Yayınları.

Girişken, Y., Telci, E. E., Arıkan, E., Kefallonitis, E. (2017), The Perception of Warning Signs at Different Cultures, K. Androniki, D. P. Sakas ve P. Tomaras (Ed.), Strategic Innovative Marketing, ss. 253-258, Switzerland: Springer International Publishing.

Telci, E. E. (2014), Bilişsel Uyumsuzluk Kuramı, M. İ. Yağcı ve S. Çabuk (Ed.), Pazarlama Teorileri, ss. 211-223, İstanbul: Mediacat.

Konferans Bildirileri

Gegez, E. Eser ve Kantur, D. (2018), “İşveren Markası: Kavramın Farklı Alanlardaki Gelişimi Üzerine Bir Araştırma,” 26. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 10-12 Mayıs, Trabzon, Türkiye.

Gülver, N. ve Gegez, E. E. (2017), “Marka-Maskot Çatışmasının Reklam ve Marka Üzerindeki Etkileri,” 22. Ulusal Pazarlama Kongresi, 28-30 Eylül, Trabzon, Türkiye.

Gümüş, B. ve Telci, E. E. (2016), "Değişen Tüketici Kültüründe Yeni Trend: Ortak Tüketim," 21. Ulusal Pazarlama Kongresi, 06-08 Ekim, Kütahya, Türkiye.

Özçelik, A. B., Telci, E. E. ve Burnaz, Ş. (2016), "Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı : Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma," 21. Ulusal Pazarlama Kongresi, 06-08 Ekim, Kütahya, Türkiye.

Arıkan, E. ve Telci, E. E. (2014), “Marka Özgünlüğü, Marka Güveni ve Müşteri Satın Alma Davranışı,” 19. Ulusal Pazarlama Kongresi, 18-22 Haziran, Gaziantep, Türkiye.

Maden, C., Arıkan, E., Telci, E. E., ve Kantur, D. (2012), “Linking Corporate Social Responsibility to Corporate Reputation: A Study on Understanding Behavioral Consequences,” The 8th International Strategic Management Conference, 21-23 Haziran, Barselona, İspanya.

Telci, E. E., Maden, C. ve Kantur, D. (2011), “The Theory of Cognitive Dissonance: A Marketing and Management Perspective,” The 7th International Strategic Management Conference, 30 Haziran-2 Temmuz, Paris, Fransa.

Telci, E. E. (2009), “Globalization in the Banking Sector: The Case of Turkey,” The Management of International Business and Economics Systems 2009 Conference, 18-20 Eylül, Florina, Yunanistan.

Kantur, D. ve Telci, E. E. (2009), “Structural Implications of Strategic Choices and Value Creation Activities,” The Fifth International Conference on Business, Management, and Economics, 22-24 Ekim, İzmir, Türkiye.

Telci, E. E. ve Kantur, D. (2007), “Brand Image, Customer Loyalty, and Brand Value Creation,” The Third International Conference on Business, Management, and Economics, 13-17 Haziran, İzmir, Türkiye.

Çeviriler

Gegez, E. E. ve Gümüş, B. (2018), Küresel Pazarlar, A. Ercan Gegez (Çeviri Ed.), Pazarlama İlkeleri, ss. 568-599, İstanbul: Beta.

Uluslararası Konferanslar

Kantur, D. ve Telci, E. E. (2013), “Conceptualizing University Reputation: An Analysis of Multiple Stakeholder Perceptions,” 27th British Academy of Management Conference, 10-12 Eylül, Liverpool, İngiltere. (yayınlanmak üzere kabul edildi).

Arıkan, E., Maden, C., Telci, E. E., ve Kantur, D. (2012), “Linking Corporate Social Responsibility to Corporate Reputation: A Study on Understanding Behavioral Consequences,” The 8th International Strategic Management Conference, 21 - 23 Haziran, Barselona, İspanya.

Telci, E. E., Maden, C., ve Kantur, D. (2011), “The Theory of Cognitive Dissonance: A Marketing and Management Perspective,” 7th International Strategic Management Conference, 30 Haziran - 2 Temmuz, Paris, Fransa.

Telci, E. E. (2011), “Mall Shopping Behavior: An Examination of Differences in Utilitarian versus Hedonic Shoppers’ Mall Shopping Experiences,” CIBMP Annual Conference on Innovations in Business and Management, 26-27 Ocak, Londra, İngiltere.

Telci, E. E. (2010), “Mall Shopping Patronage,” LCBR European Marketing Conference, 3 - 4

Haziran, Münih, Almanya.  

Kantur, D. ve Telci, E. E. (2009), “Structural Implications of Strategic Choices and Value Creation Activities,” The Fifth International Conference on Business, Management, and Economics, 22-24 Ekim, İzmir, Türkiye.

Telci, E. E. ve Kantur, D. (2007), “Brand Image, Customer Loyalty, and Brand Value Creation,” The Third International Conference on Business, Management, and Economics, 13-17 Haziran, İzmir, Turkey.

Ulusal Konferanslar

Gegez, E. Eser ve Kantur, D. (2018), “İşveren Markası: Kavramın Farklı Alanlardaki Gelişimi Üzerine Bir Araştırma,” 26. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 10-12 Mayıs, Trabzon, Türkiye.

Gülver, N. ve Gegez, E. E. (2017), “Marka-Maskot Çatışmasının Reklam ve Marka Üzerindeki Etkileri,” 22. Ulusal Pazarlama Kongresi, 28-30 Eylül, Trabzon, Türkiye

Gümüş, B. ve Telci, E. E. (2016), “Değişen Tüketici Kültüründe Yeni Trend: Ortak Tüketim,” 21. Ulusal Pazarlama Kongresi, 06-08 Ekim, Kütahya, Türkiye.

Özçelik, A. B., Telci, E. E. ve Burnaz, Ş. (2016), “Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma,” 21. Ulusal Pazarlama Kongresi, 06-08 Ekim, Kütahya, Türkiye.

Arıkan, E. ve Telci, E. E. (2014), “Marka Özgünlüğü, Marka Güveni ve Müşteri Satın Alma Davranışı,” 19. Ulusal Pazarlama Kongresi, 18-22 Haziran, Gaziantep, Türkiye.

Eğitim

Doktora: Pazarlama, Boğaziçi Üniversitesi (2010) 

Yüksek Lisans: İşletme, Boğaziçi Üniversitesi (2005) 

Lisans: Uluslararası Ticaret, Boğaziçi Üniversitesi (2003)

Verdiği Dersler

Pazarlama Teorisinde Özel Konular (Doktora)

Pazarlama Düşüncesi (Doktora)

Araştırma Yöntemleri (Lisans)

Kalitatif Araştırma Teknikleri (Lisans)

Pazarlama ve İletişim (Lisans)

İlgi Alanları

Reklamcılık; pazarlama stratejisi; marka yönetimi; pazarlama iletişimi; pazarlama araştırmaları.

Başarı ve Ödüller

Ödüller

2016 - 21. Pazarlama Kongresi Prof.Dr. Mehmet Oluç En İyi Bildiri Birincilik Ödülü

2014 - 19. Pazarlama Kongresi Prof.Dr. Mehmet Oluç En İyi Bildiri İkincilik Ödülü

Diğer Bilgiler

Uluslararası Deneyim

Misafir Öğretim Üyesi, Karel de Grote Hogeschool, Antwerp, Belçika – Product and Brand Management Intensive Course (Şubat 2018).

Misafir Öğretim Üyesi, Karel de Grote Hogeschool, Antwerp, Belçika – Product and Brand Management Intensive Course (Mayıs 2015).

Erasmus Öğretim Üyesi Hareketliliği, IPAG Business School, Paris, Fransa (Güz 2015).

Misafir Öğretim Üyesi, Karel de Grote Hogeschool, Antwerp, Belçika – Product and Brand Management Intensive Course (Şubat 2014).

Erasmus Öğretim Üyesi Hareketliliği, IPAG Business School, Paris, Fransa (Güz 2014).

Yönetilen Tezler 

Salih Kamil Salihoğlu (2023). “Behavioral Factors in B2B Price Negotiation: A Case From Air Cargo Market”. İşletme Doktora Programı.

Buse Topsakal (2023). “Renklerin Bireyselci ve Kolektivist Tüketicilerin Kalite Algısına ve Satın Alma Niyetlerine Etkisi”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Ceren Sertbaş (2023). “Nüfuz Pazarlamasının Gösterişçi Tüketim Üzerine Etkisi”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Berna Özkök (2022). “Bilinçli Farkındalık Özelliğinin Bireylerin Sürdürülebilir Tüketim Davranışına Etkisi ve İyi Hissetme Durumlarıyla İlişkisine Bakış”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Begüm Gök (2022). “Podcast Reklamcılığının Etkinliği ve Podcast Reklamcılığına Yönelik Tüketici Algısı Üzerine Bir Araştırma”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Elif Bora (2022). “Covid-19 Salgını Sonrası Türk Kadınlarının Değişen Yaşam Tarzının Tüketim Davranışları Üzerine Etkisi Hakkında Bir İnceleme”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Elçin Küçükdağ (2022). “Fazla Sosyal Medya Kullanımının Kompülsif Satın Alma Üzerinde Etkisi ve FOMO'nun ve Materyalizm'in Düzenleyici Rolü”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Ezgi Edemen (2021). “Covid-19 Küresel Salgını ve Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Cengiz Uzun (2021). “Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim Mesaj Özelliklerinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Kaynağın Kredibilitesi, Ürün Türü ve Ürün İlgilenim Seviyesinin Moderatör Rolü”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Barış Can (2021). “Müşteri Memnuniyeti ve Güven Duygusunun Elektronik Ticaret Platformu Tercihine Olan Etkileri”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Alangoya Ayşegül Ateş (2021). “Siyasi Parti ve Siyasi Parti Liderlerinin Markalaşma Çalışmaları”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Burak Aldoğan (2020). “Tüketici Karar Verme Stillerinin Çevrimiçi Satın Alma Davranışına Etkisinde Algılanan Fayda ve Riskin Moderatör Rolü”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Bahar Güler Şaşoğlu (2020). “Yeni Nesil Müzisyenin Marka Kişiliği Oluşumunda Dijital Pazarlamanın Etkisi”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Burcu Erol (2020), “Instagram Kullanıcılarının Kişilik Özellikleri ve Tüketici Etkileşimi Üzerine Bir İnceleme”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Erol Mert Dinçerler (2019), “Ambalajda Renk Kullanımının Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisi”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Tuğba Yazıcı (2018), “How Does Fandom End? From Immersion to Dissolution: Ex-Fans and Unfans”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, İletişim Doktora Programı.

Sinem Ümeyiş Söylemez (2018), “The Effects of Source Credibility, Parasocial Relations and Brand Fit on the Attitude Towards the Internet Celebrity and the Brand”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Semiha Erdoğan (2018), “Marka Antropomorfizminin Marka Aşkı ve Satin Alma Eğilimi İle İlişkisi”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Esra Karamısır (2018), “Exploring the Antecedents of Online Compulsive Buying”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Mustafa Şarbak (2018), “Attitude Toward Mobile Shopping: Antecedents and Consequences”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Mustafa Uğur Yazıcı (2018), “Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim: Tüketici Motivasyonlarına Göre Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim Platformlarından Sosyal Medya Kullanımı”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Burcu Özdemir Eryılmaz (2018), “Motivasyon Faktörlerinin Tüketici Satın Alma Kanalı Seçimine Olan Etkileri”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Burcu Gümüş (2017), “Design Effects on Consumer Choices: A Study on Technological Products”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, İletişim Doktora Programı.

Mert Erbil (2017), “Localization Factors of Video Games and Impacts on Digital Purchasing Behavior”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Efe Shipman (2017), “Influential Aspects on Purchase Frequency of Video Games among Millennials in Turkey”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Sena Hayta (2017), “Selfie Syndrome”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Aslıhan İlhan (2017), “Yeşil Pazarlamanın Türkiye Otomotiv Endüstrisi Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Nuri Gülver (2017), “Marka ve Maskot Arasındaki Çatışma Seviyesinin Maskotun Beğenilme ve Hatırlanmasına, Yer Aldığı Reklama ve Ait Olduğu Markaya Karşı Tutuma Olan Etkileri”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Biray Demiray (2016), “Mağaza deneyiminde duyusal öğeler: Ses, renk ve ışığın tüketicilerin kalite algısı ve içgüdüsel satın alma davranışları üzerindeki etkileri”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Merve Beyazıt (2015), “Antecedents and consequences of customer engagement and emotional attachment: An examination of the self - brand connection”. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı.

Zeynep Düzgün (2015), “Tüketicilerin pazarlama karması algısı ve satın alma tarzlarının müşteri memnuniyeti, markaya duyulan güven ve tüketici temelli marka değeri üzerindeki etkileri”. Doğuş Üniversitesi, Master of Business Administration.

Burcu Gözde Uzel (2014), “Kurumsal sosyal sorumluluğun tüketicilerin marka algısı ve satın alma davranışı üzerindeki etkileri”. Doğuş Üniversitesi, İşletme Yüksek Lisans Programı.

Cansu Aytan (2014), “Markaların sosyal medya kullanımının tüketici davranışı üzerindeki etkileri”. İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi, İşletme Yüksek Lisans Programı.