Sürekli Mesleki Gelişim Etkinlik Seçenekleri
Bu seçenekler her akademik yıl başında öğretmenlerin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak Hazırlık Programı Koordinatörü ve ÖEGB üyeleri tarafından yapılan toplantılarda belirlenir.
Araştırma Projesi / Dil Öğretimi Projeleri
Araştırma projesi/ İngilizce öğretimi projesi yürütmek şu amaçlara yöneliktir;
- İngilizce öğretmenliği alanında bilimsel araştırma kültürünü yerleştirmek,
- Sınıf içinde derslerin yürütülmesine katkıda bulunmak ve gerçek sınıf ortamlarında saptanan sorunlara çözümler bulmak,
- Öğretmenleri araştırma becerilerini geliştirmeye teşvik etmek,
- Araştırmayı yürütenleri meslektaşlarıyla araştırma sonuçlarını paylaşmaya teşvik etmek.
Kıdemli Öğretmen Ders Gözlemi
Kıdemli öğretmen ders gözlemi programının amaçları şunlardır:
- Bilgi eğitim felsefesini yansıtan, etkili eğitim yöntemlerinin kullanıldığı dersler hazırlama ve sunma fırsatı sağlamak,
- Gerek dersi gözlemleyen yeni öğretmen gerekse kıdemli öğretmen için yararlı olacak bir işbirliği ortamı yaratmak,
- Öğretmenlere öz değerlendirme yoluyla kendi öğretim becerilerini ve bilgilerini geliştirmeleri için uygulamalarını gözden geçirme fırsatı sunmak
Yeni öğretmen mentor destek sistemi
Yeni öğretmen mentor destek sisteminin amaçları şunlardır:
- Kıdemli mentor öğretmene, kurumun değerlerini ve eğitim felsefesini yeni öğretmenlere aktararak kurumsal kültürü güçlendirebilirme fırsatı sunmak,
- Deneyimlerini ve bilgi birikimini yeni öğretmenlerle paylaşarak iletişim, rehberlik, liderlik ve problem çözme becerilerini geliştirme olanağı sunmak.
Video ile Öz-değerlendirme
Video ile öz-değerlendirmenin amaçları şunlardır:
- Öğretmene kendini dışarıdan değerlendirme imkanı tanıyarak farkındalığını artırması ve güçlü ve geliştirilmesi gereken alanlarını belirleme fırsatı sunmak,
- Gelişim hedeflerine yönelik somut adımlar atmasına yardımcı olarak profesyonel gelişimini desteklemek,
- Sınıftaki etkileşim hakkında veri toplamak ve böylelikle öğretmenin ders sırasında neler olduğu konusunda daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olmak.
Meslektaş Ders Gözlemi
Meslektaş ders gözleminin amaçları şunlardır:
- Öğretmenlerin güven ve gizlilik ortamı içinde öğretim pratiklerini geliştirmekte birbirlerine yardımcı oldukları gelişimsel bir süreç yaratmak,
- Öğretim ve öğrenme konularında derin düşünme yoluyla, fikirlerin paylaşımını teşvik ederek ve öğretim tekniklerini daha da geliştirmeyi planlayarak işbirliğine dayanan paylaşımlar için fırsat yaratmak.
CELTA / DELTA / Yüksek Lisans / Doktora
CELTA, DELTA, MA ve PhD programlarının amaçları şunlardır:
- Öğretmenlere uluslararası kabul görmüş sertifikalar ve akademik nitelikler kazandırarak kariyer gelişimlerini desteklemek,
- Eğitmenlerin pedagojik bilgi ve becerilerini artırarak öğretim pratiklerini daha etkili hale getirmek,
- Eğitim alanındaki güncel gelişmeleri takip etmelerini sağlayarak, öğretim tekniklerini ve metodolojilerini sürekli olarak güncellemelerine fırsat tanımak,
Sunum/Atölye Çalışması Yapma
Bu etkinliğin amaçları şunlardır:
- İşbirlikçi bir öğrenme ortamı oluşturarak öğretmenler arasında deneyim ve bilgi paylaşımını artırmak,
- Öğretmenlerin İngilizce öğretmenliği alanında güncel eğilimleri (yöntem, öğretim yaklaşımları ve teknikleri vs.) takip etmelerini sağlamak,
- Sunum becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak ve kendi deneyimlerini/bilgilerini paylaşarak meslektaşlarına ilham vermelerini sağlamak
Kişisel Öğrenme Ağı Oluşturma
Bu etkinliğin amaçları şunlardır:
- Öğretmenlerin kendi blogları, internet siteleri vs. aracılığıyla bilgi, deneyim, ders materyalleri ve öğretim stratejilerini paylaşarak meslektaşlarına kaynak oluşturmak,
- İngilizce öğretmenliği alanında son gelişme ve eğilimleri takip edebilmek için öğretmenlerin kendi kişisel öğrenim ağlarını oluşturmalarına fırsat yaratmak,
- Öğretmenlerin öğrenme ve gelişim süreçlerini sürekli hale getirerek güncel kalmalarını sağlamak.
Konferans Organizasyonu
Bu etkinliğin amaçları şunlardır:
- Düzenleme komitesinin üyelerinin, etkinliklerde veya BİLGİ İngilizce Öğretimi Konferanslarında konferans öncesi, konferans süresi ve konferans sonrasında farklı roller üstlenmelerini teşvik etmek,
- Konferans organizasyonu sürecinde katılımcılara planlama, yönetim ve koordinasyon becerileri kazandırmak,
- İngilizce öğretmenliği alanında son gelişme ve eğilimleri takip edebilme fırsatı sağlamak,
- Eğitimcilerin birbirleriyle bağlantı kurarak işbirliği fırsatları yaratmalarını desteklemek.
Atölye çalışmalarına/Kurum içi eğitimlere katılma
Bu etkinliğin amaçları şunlardır:
- Öğretmenlerin mesleki becerilerini geliştirmek için yenilikçi stratejiler ve araçlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamak,
- Uygulamalı aktiviteler sırasında diğer katılımcılardan ve eğitmenlerden geribildirim alarak kendi öğretim pratiklerini gözden geçirme imkanı sağlamak,
- Katılımcıların kendi deneyimlerini ve stratejilerini paylaşarak birbirlerinden öğrenmelerini teşvik etmek ve diğer öğretmenlerin uygulamalarını gözlemleyerek kendi yöntemlerini değerlendirme ve geliştirme fırsatı sunmak.
Yeni Bir Yabancı Dil Öğrenme
Bu etkinliğin amaçları şunlardır:
- Yeni bir dil öğrenirken edinilen farkındalıklarla, dil öğretimindeki yaklaşımlarını güncelleyip zenginleştirmek,
- Öğrencilerin yaşadığı zorlukları birebir deneyimleyerek, onların dil öğrenme süreçlerine daha derin bir empati geliştirmek,
- Başka bir dilin yapısını ve dil öğretim metodolojilerini gözlemleyerek, öğretmenlik becerilerini çok yönlü olarak geliştirmek.
Takım Öğretimi
Takım öğretiminin amaçları şunlardır:
İki öğretmenin birlikte ders planlaması yaparak iş birliği içinde yaratıcı çözümler ve farklı öğretim teknikleri geliştirmesini sağlamak,
- Öğretmenlerin meslektaş desteğiyle öğretim pratiklerine dışarıdan bir gözle bakma ve mesleki farkındalığını artırmasına yardımcı olmak,
- Aynı derste iki farklı öğretim tarzını bir araya getirerek öğrencilere çok yönlü bir öğrenme deneyimi sunmak,
- Öğretmenler arasında bilgi ve deneyim paylaşımını teşvik ederek mesleki dayanışmayı güçlendirmek.
Konferans ve İnternet Tabanlı Seminerlere Katılma
Bu etkinliğin amaçları şunlardır:
- Güncel araştırmalar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olarak öğretim pratiğini geliştirme fırsatı sunmak,
- Konferans ve seminerlerde edinilen bilgiler doğrultusunda kendi gelişim alanlarını gözden geçirme ve yenilikler doğrultusunda hedeflerini belirleme imkanı yaratmak,
- Aynı alandaki profesyonellerle bağlantı kurarak deneyim paylaşımı ve işbirliği fırsatlarını artırmak.