Hizmet Öncesi Eğitim Programı

Tanım:

İngilizce Hazırlık Okulu’nda her akademik yılın başında, yeni göreve başlayan öğretmenlere yönelik hizmet öncesi eğitim programı düzenlenmektedir. Çevrimiçi ve yüz yüze olarak gerçekleştirilen bu programda, yeni öğretmenler Hazırlık Programının işleyişinin yanı sıra, öğretmenlerin görevleri ve kurumun eğitim felsefesi hakkında bilgi edinmektedirler. 

 

Amaçlar:

Bilgi Öğretmen Eğitim ve Geliştirme Birimi’nin (ÖEGB) hizmet öncesi eğitimi şu amaçlara yöneliktir;

·         Güven verici, olumlu ve işbirlikçi bir öğrenme ortamı sağlamak,

·         ‘Gelişime yönelik eğitim’ kavramının önemine dikkat çekmek,

·         Takım ruhu ve işbirliğinin önemine dikkat çekmek,

·         Yeni öğretmenlerin okuldaki sistemin temel unsurlarını (materyaller, eğitim-öğretim sistemi, idari konular gibi) anlamalarını sağlamak ve sisteme adapte olmalarını kolaylaştırmak

·         Sınıf içinde etkili öğretim yöntemlerini modellemek,

·         Yeni öğretmenlerin Bilgi Üniversitesi’nin eğitim ortamına uygun örnek ders planları hazırlamalarına yardımcı olmak,

·         Öğretmenlerin oturumlarda elde ettikleri bilgileri, denemeye ve düşünmeye yönelik görevlerle içselleştirmelerine olanak sağlamak,

·         Sürekli gelişime yönelik eğitimi başlatmak.


Aşağıdaki prosedürler, yeni başlayan öğretmenler için geçerlidir;

1.       ÖEGB tarafından verilen Hizmet Öncesi Eğitim Programına katılma 

2.       Ders Planı Grup Projesine katılma (Bir ders planı hazırlama ve eğitmenlerden geri bildirim alma, gerektiğinde ders planını gözden geçirme ve yeniden sunma)

3.       Kıdemli öğretmen ders gözlemleri 

o    Kıdemli bir öğretmenin iki dersini gözlemleme 

o    Yansıtma formları kullanarak gözlemlenen derslerle ilgili düşüncelerin kaydedilmesi

o    Gözlem sonrası bu formların kıdemli öğretmen ile paylaşılması, karşılıklı bilgi ve fikir alışverişinde bulunulması

o    Her iki ders gözlemi yansıtma formunun ÖEGB birimi ile paylaşılması

4.       ÖEGB ders gözlemi (öğretmen eğitmenleri tarafından gerçekleştirilir)

o    Yeni öğretmenin formal bir ders planı hazırlaması

o    Ders planına geri bildirimde bulunma ve öneriler sunma amacıyla öğretmen eğitmeni ile yeni öğretmenin ‘Gözlem öncesi toplantı’ yapması

o    Ders gözlemi

o    Öğretmen eğitmeni tarafından, gözlemlenen ders ile ilgili ders gözlem raporu yazılması

o    Ders gözlem raporunu paylaşma, değerlendirme ve önerilerde bulunma amacıyla öğretmen eğitmeni ile yeni öğretmenin ‘Gözlem sonrası toplantı’ yapılması

o    Gerekli görülmesi durumunda yeni öğretmenler ile ek çalışmalar yapılması (ikinci bir ders gözlemi, meslektaş gözlemi, video gözlemi, makale okuma, sınıf araştırması, gibi) 

5.       Seviye koordinatörleri ve öğretmen eğitmenleri ile birebir toplantılara katılma (gerektiği takdirde)

6.       Hazırlık programı işleyişine adapte olmayı kolaylaştırma amacıyla atanan kıdemli mentor hocadan destek alma 

7.       Akademik yıl içerisinde öğretmen eğitmenleri tarafından düzenlenen atölye çalışmalarına katılma (isteğe bağlı) Yukarıda sıralanan süreç içerisinde öğretmen eğitmenlerinden bire bir eğitim ve rehberlik alma (gerektiği takdirde)