BİLET 1. Aşama Sınavı (Seviye Tespit Sınavı)
BİLET 1. Aşama Sınavı (Seviye Tespit Sınavı)
BİLET 1. Aşama Sınavı Kampüste yüzyüze verilecektir.
Cambridge University Press’in hazırladığı dünya standartlarında bir seviye tespit sınavıdır ve iki amacı vardır. Hem öğrencinin İngilizce seviyesini hem de BİLET 2. Aşama’ya girecek öğrencileri belirler. Çoktan seçmeli 20 okuma, 30 dilbilgisi sorusundan ve iki kısa paragraf yazma bölümlerinden oluşur.
Bu sınavdan 70 üzerinden 45 ve üzeri alanlar BİLET 2 sınavına girerler ve bu sınavdan başarılı olurlarsa bölüm eğitimlerine başlarlar. 1. Aşama Sınavı’nda 45’in altında alan veya 2. Aşama Sınavı’ndan geçerli not alamayan öğrenciler BİLET 1. Aşama Seviye Tespit Sınavı’nda aldıkları puana göre Hazırlık Programı’nda bir seviyeye yerleştirilirler. Bu sınavın örneğini yasal nedenlerle paylaşamıyoruz ancak birçok başka çoktan seçmeli seviye tespit sınavına (Placement Exam) benzemektedir.
Alınan puanlara göre yerleştirilecek düzeyler aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Seviye Tespit Sınavı Sonucu* | Yerleştirilen Düzey |
0 - 15 | Seviye 1 |
16 - 27 | Seviye 2 |
28 - 36 | Seviye 3 |
37 - 44 | Seviye 4 |
45 - 70 | Seviye 5 |
* Geç kayıtlarda, kayıt olunan haftaya göre seviye yerleştirme puanlarında değişiklik yapılmaktadır.
İngilizce Hazırlık Programı’na devam edip bir senesini tamamlayan öğrenciler Hazırlık Programı’na devam etmeleri durumunda seviyelerini yükseltmek isterlerse yeni akademik yıl başında BİLET 1. Aşama Seviye Tespit Sınavı’na tekrar girme hakkına sahiptirler. Bu sınav sonuçları sadece seviye yükseltmek için dikkate alınır, öğrenciler aldıkları sınav sonucuna göre bulundukları seviyeden daha alt bir seviyeye yerleştirilmezler.
Seviye Onaylama ve Değiştirme Haftası - Akademik Yılın İlk Haftası
BİLET 1. Aşama Seviye Tespit Sınavı sonucunda belirlenen öğrenci seviyelerinin doğruluğunun onaylandığı haftadır. Bu hafta içinde, öğrencilere her sınıfta o seviye için belirlenmiş ortak seviye onaylama çalışmaları yaptırılır; bu çalışmalar sınıf içinde tamamlanmak zorundadır. Bu çalışmaların amacı değerlendirme sonucu başka seviyeye geçmesi gereken öğrenci varsa tespit etmektir. Böyle bir tespit durumunda, öğrencinin ilk hafta teslim ettiği çalışmalar sınıfın tüm eğitmenlerinin ve öğrencinin önerilen seviyeyi onaylayan imzaları ile birlikte seviye koordinatörlerine teslim edilir. Seviye koordinatörlerinin de onaylaması durumunda öğrencinin uygun seviyeye geçişi akademik yılın 2. haftası itibariyle yapılır.