Mezunlar

Özel ve kamu yayıncılığı alanında, yerel, ulusal ve uluslararası medya ortamında çalışabilecek olan Televizyon Haberciliği ve Programcılığı mezunlarının iş alanlarından bazıları şunlardır:

  • Televizyon kanalları ve radyoların ilgili birimleri
  • Prodüksiyon şirketlerinin ilgili birimleri
  • Muhabirlik
  • Programcılık
  • Kamera, ses ve kurgu alanları  

Mezun görüşleri:

Cise Ayhan

Çise Ayhan 
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı, 2012 Mezunu
Viyana Üniversitesi, doktora öğrencisi
Lisans eğitimimi İstanbul Bilgi Üniversitesi Televizyon Haberciliği ve Programcılığı'nda tam burslu olarak tamamladıktan sonra, Londra Metropolitan Üniversitesi'nde Medya ve İletişim alanında yüksek lisans eğitimi aldım. Şu anda Viyana Üniversitesi'nde İletişim Çalışmaları alanında doktora yapmaktayım. İstanbul Bilgi Üniversitesi'nde aldığım lisans eğitiminin bana daha sonraki mesleki/akademik hayatımda birçok olanak sağladığını belirtmek isterim. Medya ve iletişim alanında Türkiye'nin "en başarılı" bölümünde olduğumun lisans eğitimim sırasında farkındaydım; ancak yurtdışındaki okullara kabul sırasında bu durumun sunduğu avantajları bir kez daha gördüm. İstanbul Bilgi Üniversitesi'nin yurtdışındaki bilinirliği sayesinde başvuru yaptığım her okuldan kabul aldım. Televizyon Haberciliği ve Programcılığı’nda güçlü akademik kadrosu ve sunduğu olanaklarla benzersiz bir eğitim alıyorsunuz. Program, öğrencilerine alanda ihtiyaç duyacakları teknik donanımı kazandırıp medya dünyasına hazırlanırken, aynı zamanda kuramsal olarak da güçlendirip akademik hayata geçme şansı da sunuyor. İlk 3 yılımı, yapım, kurgu, vb. teknik çalışmalara ağırlık vererek tamamladıktan sonra, son sene yaptığım staj sırasında işin teori kısmının beni daha fazla mutlu ettiğini fark ettim ve akademiye yönelmeye karar verdim. Londra'daki yüksek lisans eğitimim sırasında bu durumun avantajını tekrar tekrar yaşadım. Yüksek lisans ve doktora eğitimim tamamen teori üzerine odaklıydı. Medya araştırmaları üzerine yoğunlaştım; ancak burada diğer öğrencilerden farklı olarak, işin teknik boyutunu da biliyor olmak bana büyük avantaj sağladı.  BİLGİ TVRP mezunu olarak, bu bölümde eğitim alma fırsatına ve değerli akademisyenlerle tanışma imkanına sahip olduğum için kendimi şanslı ve mutlu hissediyorum. Mesleki ve akademik hayatımla ilgili verdiğim en doğru kararlardan biri İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde eğitim almaktı.


Sinan Kunter

Sinan Kunter
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı, 2006 mezunu
CNN Türk, Editör

Daha sınava girmeden hangi fakültede, hangi bölümde okumak istediğine karar verebilmiş ender kişilerden biriyim. BİLGİ Televizyon Haberciliği ve Programcılığı üçüncü tercihimdi. Eğitim gördüğüm süre boyunca bana mesleki hayatımda büyük katkı sağlayan iki ana unsur var ve bunlar BİLGİ’yi diğerlerinden farklı yapıyor. Birincisi; eğitim veren hocalar. Medya, özellikle de televizyon dünyasının içinde aktif olarak çalışan gazeteciler, yöneticiler. Teorisyenlerin yanı sıra, işi yapan kişilerden eğitim aldığım için, mezun olduğumda sektörün nasıl çalıştığına hakimdim. Hocam olarak tanıdığım insanlar, birer iş arkadaşım haline geldi ve bu da medya sektöründe daha kolay çevre edinmemi sağladı. İkinci konu ise; eğitim gördüğüm süre boyunca ders projesi ya da bitirme projesi olarak hazırladığım projelerdi. Hocalarımın kılavuzluğu ve BİLGİ’nin sağladığı teknik imkanlar sayesinde çalışmaya başladığımda hiçbir konuya ve teknik ekipmana yabancı değildim. Bugün CNN Türk’te editör olarak çalışıyorum, pek çok belgesel ve programa imza attım. Her sene farklı üniversitelerde okuyan
stajyerlerim oluyor. İnanın; BiLGİ İletişim öğrencileri apayrı…


Leman Ateşok
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı, 2005
TÜSİAD Medya İlişkileri Uzmanı – Web Editörü
Üniversiteye girerken, ilk tercih olarak BİLGİ’nin Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Programı’nı seçtim. Diğer üniversitelerdeki benzer bölümlerden farklı olarak, BİLGİ’de kamera, ses, ışık, görüntü seçimi ve montaj gibi her türlü teknik konuyu okurken öğrenme fırsatını bulduk. Ayrıca, öğretim üyelerinin medya sektörünün içinde olması, işe girdiğimizde nelerle karşılaşabileceğimizi önceden görmemizi sağladı. İş ararken İstanbul Bilgi Üniversitesi mezunu olmak bana birçok kapıyı araladı. NATO Kamu Diplomasisi Departmanı’na yaptığım başvurunun kabul edilmesiyle başlayan iş hayatımı uluslararası alanda başarılı bir gazeteci olarak devam ettirmek istiyorum. Diplomasi muhabirliği yapmak ve özellikle Avrupa Birliği gazeteciliği alanında uzmanlaşmayı hedefliyorum.


K. Irmak Kazuk
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı, 2003
Spor Muhabiri
BİLGİ’deki pratiğe dayalı dersler ve çalışmalar, daha öğrenciyken ‘televizyoncu’ olma hissini tatmamızı sağladı. Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Programı’nda verilen hem teorik hem de pratik eğitim sayesinde önce stajyer olarak girdiğim NTV’ye daha kolay adapte oldum. Mesleğimle ilgili yaptığım başlangıçta BİLGİ’nin rolü çok büyük. İşimden dolayı futbol, basketbol ve tenis karşılaşmaları gibi spor müsabakalarını ve kültürel faaliyetleri yerinde takip etme fırsatı buluyorum ve bu da mesleğimin en sevdiğim yönlerinden biri. Televizyonculuk alanında gidebileceğim en yüksek noktaya ulaşmak istiyorum.


Gülden Çakır
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı, 2002
Senarist
Bornova Anadolu Lisesi'nde okurken BİLGİ'nin kataloğunun sınıfımıza geldiği günü hatırlıyorum. Fotoğraflara bakıp "işte burada okuyacağım." demiştim. Severek ve isteyerek girdiğim TVRP programı, bana şu anda icra ettiğim mesleğin kapılarını açmasından dolayı çok anlamlı. Televizyon ve kamerayla ilk tanışma, ilk kez bir montaj masasına oturmak, bir ekiple beraber üretmenin keyfi, çektiğimiz haberler, belgeseller ve filmler... Dört sene boyunca üretilen her çalışmanın kıymeti profesyonel hayatta daha da ortaya çıkıyor. Halen devam eden dostluklarla bu değer daha da artıyor. Belki de bu yüzden kendimi hiç "mezun" gibi hissetmedim, hala "aile"den sayılırım.